food !

idag har jag lagat mat minsann och jag märker att jag faktiskt har lite skillz i köket! handlar bara om att orka haha. men provade något nytt idag. en kyckling-gryta med ris och den blev så sjukt god! ser dock inte så gott ut på bild :(


men om någon skulle få lust att prova så är receptet;

600 g kycklingfilé (hade 900)
1 paprika
2 vitlöksklyftor
200g svamp
1 msk matfett
salt och peppar
2 dl vispgrädde (hade 4%matgrädde)
hönsbuljong
1 dl basilika eller persilja (hade franska örter ist som jag kryddade med)

sen är det hur enkelt som helst och går skitfort. skär kycklingen i bitar och stek i ca 5 min med vitlök och svamp. skär paprikan i bitar oxå och sen i med resten och låt koka i några minuter, done! and delicious. hade råris till. MUMS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0